tiistai 25. helmikuuta 2014

"Kun sulla on noita ongelmia impulssikontrollin kanssa."

Varoitus: teksti sisältää itsesääliä ja marttyyriasenteen.

Sainpas sitten toisetkin napit. Kun on niin hullu, että työntää sormenpäitä kurkkuun ja lasinsiruja sormenpäihin. Kävin siis lääkärillä tässä yksi päivä. Oli sillä muutakin kuin vain lääkkeiden määräämistä. Meinasi, että mulle voisi lähempänä syksyä yrittää hakea rahoitusta kaupungilta, että pääsisin terapiaan useammin. Ainakin se osasi kirjoittaa Kelalle hyvät B-lausunnot, joten eiköhän lähete kaupungillekin ole ihan jees.

Olen hankkinut itselleni terapian lisäksi muutakin keskusteluapua. Ja aion sanoa koulussakin, että nyt tarttisin enemmän tukea - jos vaan saan itseni rohkaistua siihen. Nyt tarttis vaan itsekkäästi ottaa ja pyytää kaikkea mahdollista apua. Ongelma on vaan siinä, etten arvosta itseäni tarpeeksi uskoakseni, että ansaitsen apua. Minusta tuntuu, että pitäisi selvitä itse.

Olen taas oksentanut. Eikä se ollut mitään ruoka-ahdistusta, vaan ihan muuta pahan olon purkua. Toimii niin kuin itkeminen: on fyysisesti rankkaa, ja siksi rauhoittavaa. En vaan kovin usein saa itketyksi. Vuodatan kyyneleiden sijaan vatsalaukun sisältöä viemäriin ja verta iholleni. Ei tässä siis ihan huipulla olla.

3 kommenttia:

  1. Olenkin miettinyt, miksei sulla ole avohoitoa kuntasi/kaupunkisi psykiatrian polilla, mutta oon aatellu et asut jossain isossa paikassa, missä mtt:t ei toimi ihan ajanvaraussysteemillä. Mutta hyvä jos nyt saat enemmän apua. Ja mitä koululle kertomiseen tulee, nii mua vaan autettiin kaikella mahollisella tavalla ko mun ongelmat tuli siellä ilmi ja ymmärrettiin. Se tosiaan oli lukio, että en tiedä miten korkeakouluissa.

    Mut kuitenki tsemppiä tosi paljon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on syyni siihen, etten ole kunnallisella puolella, mutten viitsi niitä täällä kovin tarkasti kertoa. Tällä hetkellä syynä on lähinnä se, että haluan jatkaa nykyisen terapeuttini kanssa, koska hänen kanssaan terapiasuhde toimii, enkä jaksa aloittaa "alusta" jonkun toisen kanssa. Kaupungilta saattaisi saada rahoitusta yksityiselle, joten ehkä sitä yritetään jossain vaiheessa.

      Poista
    2. Aa okei, ymmärrän. Toivottavasti saat kaupungilta kuitenkin rahoitusta yksityiselle. :)

      Poista

Pienikin kommentti on suuri ilo.